4. ساختمان خطوط طولانی، منهتن

 


 4. ساختمان خطوط طولانی، منهتن

نمونه ای از معماری بروتالیستی، خیابان توماس 33 ساختمانی بسیار غیرعادی است. یکی از قوانین اصلی شکستن این سازه بدون پنجره بودن آن است. یک توده بتنی با یکنواختی فوق العاده، این طراحی ساختمان هیچ کارکردی را برای انسان انجام نمی دهد، بلکه ماشین ها را انجام می دهد. معماری ساختمان ها عملکرد آن را منعکس می کند: یک ساختار قابل توجه و ایمن که می تواند تجهیزات الکترونیکی را در خود جای دهد و در عین حال از هر نوع تهدیدی محافظت کند.طراحی ساختمان شده توسط معمار جان کارل، نیاز به ساختمان بدون پنجره محدود کردن گرمای خورشید بود که باعث افزایش گرمای ساطع شده توسط ماشین‌های داخل ساختمان می‌شد.

5. خانه سنگی، پرتغال

مانند خانه ای از فلینت استونز، کازا دو پندو واقع در منطقه فافه پرتغال، که به خانه سنگی نیز معروف است، یک بنای معماری از سال 1974 است. واقعیت شگفت انگیز در مورد این ساختمان این است که پایه،طراحی ساختمان دیوارها و سقف آن توسط ساختمان ساخته شده است. چهار تخته سنگ بزرگ خانه به دلیل متمایز بودنش برق ندارد و تنها نمای بیرونی خانه که از سنگ ساخته نشده، چهارچوب در و پنجره است. در فضای داخلی، مبلمان از کنده های چوبی ساخته شده است و یک کاناپه از یک درخت اکالیپتوس 350 کیلوگرمی ایجاد شده است.

6. مرکز نمایشگاهی شهر طراحی ساختمان فرهنگی و گردشگری وکسی واندا، ووکسی
الهام بخشیدن به یک ساختمان در واقع یک ریسک است. اما مرکز نمایشگاه شهر گردشگری فرهنگی Wuxi Wanda "بزرگترین ساختمان به سبک قوری بنفش" طراحی ویلا در جهان است. مرکز نمایشگاهی "شهر فرهنگی Wuxi Wanda" که در مرز رودخانه یانگ تسه و دریاچه Taihu در چین واقع شده است، برای برجسته کردن آداب و رسوم محلی در نظر گرفته شده است.

این سازه که سفالی لعابی قرمز طراحی ساختمان تیره با ارتفاع 38.8 متر، قطر تقریبی 50طرا متر و مساحت 5000 متر مربع است، توسط متخصص قوری عتیقه وانگ جینچوان به عنوان "به شدت بیانگر فرهنگ قوری سفالی" مورد استقبال قرار گرفت.

Comments

Popular posts from this blog

بازسازی نمای ساختمان

مراحل بازسازی نمای ساختمان